Trzy pytania do Barbary Bartkowiak, Country Manager Poland w firmie AB Foods Polska, kieruje Monika Kociubińska.
Czy Polacy chętnie próbują zagranicznych dań?
Z roku na rok wśród Polaków zauważalny jest wzrost zainteresowania potrawami kuchni świata – według Raportu Food-Trendów aż 75% osób zainteresowanych jest próbowaniem nowych dań, a głównym powodem, który podają, jest otwartość i chęć poznania nowych smaków.
Zainteresowanie wśród konsumentów kuchnią indyjską przekłada się bezpośrednio na naszą sprzedaż, która kolejny rok z rzędu rośnie o ponad 50%.
Jakie produkty kryją się pod marką Patak's oraz czym wyróżniają się na rynku?
Patak's to produkty kuchni indyjskiej – oferujemy zarówno pozycje dla osób poczatkujących, które chciałyby spróbować indyjskich smaków, ale także dla bardziej zaawansowanych kulinarnie konsumentów, którzy szukają ciekawych inspiracji. W Polsce najbardziej popularne są sosy w słoiku – w szczególności nasz top seller: Tikka Masala. W naszym portfolio znajdują się także pasty, marynaty i zestawy do samodzielnego przygotowania dań.
Patak’s wyróżnia przede wszystkim skład – nasze produkty nie zawierają sztucznych barwników, aromatów ani konserwantów. To marka z ogromną tradycją, w której od 60 lat z największą starannością dbamy o jakość składników sprowadzanych z Indii. Tradycyjne receptury, autentyczne smaki i łatwość użycia naszych produktów sprawiają, że przygotowanie prawdziwie indyjskiego posiłku staje się wyjątkowo proste.
Jaka jest strategia marki?
Nasza strategia skupia się na inspirowaniu i zachęcaniu konsumentów do spróbowania dań kuchni indyjskiej, które mogą być przygotowane w domu w trzech prostych krokach: usmaż kurczaka, dodaj warzywa i sos Patak`s, a następnie podaj z ryżem lub chlebkami naan. Chcemy, aby nasze produkty były dostępne dla jak największej liczby konsumentów, więc skupiamy się przede wszystkim na rozbudowie dystrybucji i skutecznej komunikacji.
W najbliższym czasie planujemy odświeżyć opakowania, aby jeszcze bardziej przekonać Polaków do naszych produktów. Wraz ze wzrostem popularności kuchni indyjskiej będziemy także wprowadzać nowości, aby ułatwiać naszym konsumentom odkrywanie indyjskich smaków.